مطالعات جديد نشان ميدهد؛ مصرف سبزيجات برگدار و مركبات موجب افزايش ذكاوت ذهن و مغز انسان شود. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از نشريه آمريكايي تغذيه باليني، تحقيقات دانشمندان دانشگاه تافتس آمريكا نشان ميدهد، سبزيجات برگدار و مركبات داراي نوعي ويتامين B هستند كه موجب افزايش توان مغز و جلوگيري از كاهش آن در دوران پيري ميشود. بر اساس اين گزارش، افرادي كه سبزيجات بيشتري مصرف ميكنند تواناييهاي فصاحت كلامي بالاتري نيز دارند و مغز آنان تيزتر است. اين مطالعات همچنين نشان ميدهد؛ افرادي كه در طول زندگي خود سبزيجات برگ دار و مركبات بيشتري مصرف كنند در دوران سالمندي توانايي مغز آنها در انطباق اشيا كمتر كاهش مييابد.