انواع سی دی و نرم افزار های جدید

      لینک های داغ

 
   
  


 




تهران وب  
اخبار روز :: تهران مانیا :: نسل جوان :: بالاشهر :: ایران من
ایران 20 :: امواج :: هفت ستاره :: طنز :: ایران شادی :: خنده :: دنیای خنده

پزشکي(سلامتي و بهداشت) :: مواد غذايي و تغذيه

موضوع: سبزيجات غذاي مغزند

ایسنا-بر اساس تازه‌ترين مطالعات سبزيجات - به استثناي ميوه‌ها - غذاي مغز هستند كه مصرف آنها مي تواند در پيشگيري از تحليل رفتن توان ذهني در دوران سالمندي مؤثر باشد.
به گفته محققان مركز پزشكي دانشگاه راش در شيكاگو در مقايسه با افرادي كه در روز كمتر از يك وعده از سبزيجات مصرف مي‌كنند در افرادي كه حداقل سه نوبت روزانه از اين ماده خوراكي استفاده مي‌كنند ميزان تغييرات و كاهش توان ذهني تا 40 درصد كمتر مي‌شود. اين درصد به معني حدود پنج سال جوانتر شدن است.
در اين تحقيق دانشمندان بر روي 3718 شهروند آمريكايي در يك دوره شش ساله بررسي كرده و دريافته‌اند كه مصرف سبزيجات بويژه سبزيجات داراي برگ پهن و سبز روند تحليل رفتن توانايي ذهني و ادراكي را در مغز آرام مي‌كند.
نتايج اين مطالعات در نشريه چاپ 24 اكتبر نورولوژي كه يك مجله علمي از آكادمي آمريكايي عصب‌شناسي است منتشر شده است

مطلب بعدی   ::  مطلب قبلی

   
  
تقشه سایت