انواع سی دی و نرم افزار های جدید

      لینک های داغ

 
   
  


 




تهران وب  
اخبار روز :: دوستان :: تهران مانیا :: نسل جوان :: بالاشهر :: ایران من
ایران 20 :: امواج :: هفت ستاره :: تهران وب :: پرشین تاپ :: طنز :: ایران شادی :: خنده :: لینک باکس :: دنیای خنده

پزشکي(سلامتي و بهداشت) :: مواد غذايي و تغذيه

موضوع: چند خبر تغذيه ايي


اثر ويتامين C بر درمان سرطان :

بررسي‌ها نشان مي‌دهند ، تزريق داخل وريدي مقادير زياد ويتامين C ، مي‌تواند در درمان سرطان‌ها مفيد باشد .
گروهي از دانشمندان ويتامين C را به دو شکل خوراکي و تزريقي به بيماران سرطاني ، تجويز کردند . با توجه به اينکه دريافت اين ويتامين در اين دو روش با هم تفاوت دارد ، اثرات آن بر درمان سرطان‌ها نيز فرق خواهد داشت .
محققان معتقدند اسيد اسکوربيک (ويتامين C) ، در غلظتي که تنها بوسيله تزريق داخل وريدي بوجود مي‌آيد ، مي‌تواند باعث از بين بردن سلول‌هاي سرطاني شود . همچنين سلول‌هاي سالم با هيچ غلظتي تحت تأثير قرار نمي‌گيرند . دانشمندان اظهار اميدواري کردند ، با استفاده از اين روش ، گامي ارزشمند در جهت درمان سرطان‌ها بردارند.



رابطه بيماري MS و مصرف قرص‌هاي ضد بارداري خوراکي :

مطالعات جديد نشان مي‌دهند ، زنان حامله يا کساني که قرص‌هاي ضدبارداري خوراکي استفاده مي‌کنند ، در معرض خطر کمتري در برابر بيماري MS ( مالتيپل اسکروريس ) قرار دارند .
مطالعات قبلي بر روي مدل‌هاي حيواني نشان داده است ، که هورمون استروژن در جنس مؤنث ، باعث کاهش خطر ايجاد MS مي‌شود . دانشمندان معتقدند ، قرص هاي خوراکي ضد بارداري و همچنين شرايط فيزيولوژيک بدن زنان ، مانند حاملگي به علت افزايش هورمون استروژن باعث کاهش خطر بيماري MS مي‌شود .


رژيم غذايي حاوي سويا و کاهش شکستگي‌هاي استخواني درزنان مسن :

مطالعات دانشمندان چيني نشان مي‌‌دهد ، رژيم حاوي سويا ، به علت وجود استروژن موجود در دانه‌هاي سويا ، ميزان شکستگي‌هاي استخواني در زنان مسن به ويژه در اوايل يائسگي را کاهش مي‌دهد .
اين بررسي که بر روي 24000 زن انجام شده ، نشان داد مصرف زياد سويا ، باعث کاهش چشمگير شکستگي‌هاي استخواني در آنها شده است .
اين کاهش حتي در زناني که 10 سال از يائسگي آنها گذشته نيز ديده مي شود.
دانشمندان اظهار اميدواري کردند ، که با استفاده از عصاره دانه‌هاي سويا ، به حفظ استخوان‌ها در زنان مسن کمک مي‌کنند .




اثرات قرص‌هاي استروژني بر کيفيت زندگي زنان يائسه :

بررسي‌ها نشان مي‌دهند ، تجويز قرص‌هاي استروژني براي افزايش کيفيت زندگي در زنان يائسه ، تأثير چنداني ندارد .
اين قرص‌ها ممکن است باعث بهبودي نسبي برخي از علائم ، مانند بي‌خوابي در اين دوران شوند اما باعث افزايش خطر حمله‌ قلبي ، سرطان سينه و سکته‌هاي مغزي در آنان مي شود . بنابراين پزشکان مصرف اين داروها را زياد توصيه نمي‌کنند .


چگونگي آلوده شدن سلو‌ل‌ها به ويروس HIV :

محققان دانشگاه جان هاپکينز ، موفق شدند پروتئيني را که در سطح سلول وجود دارد و سبب انتقال ويروس HIV عامل بيماري زاي ايدز از سطح به داخل مي ش

اين پروتئين‌ها در حقيقت کانال‌هايي يوني هستند که به عنوان سلولي عمل کرده و ويروس‌هايي نظير HIV را همانند يک ميهمان وارد سلول ميزبان مي نمايند .
علاوه بر موارد گفته شده پژوهشگران پروتئين مذکور را چنين توصيف کرده‌اند : مقاوم در برابر داروهاي ضد ويروس ايدز و سيستم ايمني بدن . طي تحقيقات انجام شده پژوهشگران موفق شدند چهار پروتئين ديگر را نيز رديابي کنند.
اسيد آمينه‌هاي نظير سرين ، تريپتوفان ، تيروزين و اسيد متپلور ، ترئونين . همچنين پژوهشگران با برچسب دار کردن و کد دار کردن پروتئين‌هاي نام برده به راحتي قادر به شناسايي و رديابي آنها در بدن هستند و مي‌توانند ويروس و عملکرد اين پروتئين ‌ها را زير نظر داشته باشند.
همچنين برخي از محققان معتقدند که مي‌توان به وسيله اين روش شناسايي و رديابي پروتئين‌ها ، نوعي داروي جديد ، به منظور درمان ايدز توليد کرد .





روش جديد درمان سرطان سينه :

پژوهشگران دانشگاه کاليفرنيا ، موفق شدند راه درماني جديدي براي درمان سرطان سينه کشف کنند .
اين روش که به اختصار CAD، نام دارد ، به پزشکان اين امکان را مي‌دهد که تومور را قبل از گسترش وسيع ، شناسايي نموده و درمان قطعي را شروع کنند .
اين روش از پرتو درماني ، سريع‌تر و کارآمدتر بوده و بيش از 64 درصد از افراد مبتلا به تومور توسط اين روش درمان مي‌شوند . همچنين خطرات ناشي از پرتو درماني ، با اين روش کاهش مي‌يابد . اين تحقيقات بر روي 27274 نفر مبتلا به سرطان سينه ، انجام شده است .

مصرف شير مادر در جلوگيري از بروز چاقي مفرط در دوران نوجواني :
آيا مي دانيد كساني كه از شير مادر به جاي شير خشك استفاده كرده اند، استعداد كمتري براي چاقي دارند .
يكي ديگر از مزاياي شير مادر نسبت به شير خشك اين است كه، شير مادر مي تواند موجب جلوگيري ازايجاد چاقي، درسالهاي بعد زندگي يك كودك بشود . بر طبق نتايج آزمايش كه در مجله انجمن پزشكي آمريكا American medical ) Assiciation ) درج شده است، كودكاني كه در 6ماه اول زندگيشان به وسيله شير مادر تغذيه شده اند، در سن 14 سالگي 22% درصد كمتر از كودكاني كه به وسيله شيرخشك تغذيه شده اند به عارضه چاقي دچار مي گردند . علاوه بر اين هرچه مدت زمان شير دهي بوسيله مادر بيشتر باشد ،احتمال ابتلاي كودك به عارضه چاقي در سنين نوجواني كاهش مي يابد .

مطلب بعدی   ::  مطلب قبلی

   

  
تقشه سایت : لینک باکس