هويج منبع مهم بتاكاروتن و الياف است كه به جلوگيري از سرطان و حملات قلبي كمك مي كند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه خبري آبزرور، محققان سوئدي به اين نتيجه رسيدند كه سبزيهاي ريشه اي تاثير بسزايي در كاهش ميزان حمله هاي قلبي بخاطر پايين آوردن ميزان كلسترول دارند.
بنابراين گزارش، نتايج بررسيها نشان مي دهد افرادي كه 6 بار از سبزيهاي ريشه اي در هفته بصورت خام يا پخته استفاده مي كنند، كمتر دچار حملات قلبي مي شوند.
بر اساس اين گزارش، محققان بروي 3600 مرد و زن بلژيكي تحقيقاتي را انجام دادند و مشخص گرديد مصرف سبزيها، خطر ابتلا به سرطان سينه در زنان و كولون درمردان را كاهش مي دهد.
گفتني است، اكنون مصرف هويج در كشورهاي اروپايي و آمريكايي 23 درصد بيشتر از قبل گزارش شده است