خوردن ميوه هاي داراي رنگ روشن و سبزيجات به کاهش التهاب ناشي از آرتريت کمک مي کند. به گزارش BBC ، محققان دانشگاه منچستر ترکيبات آنتي اکسيداني را در پرتغال و ميوه هاي زرد رنگ يافته اند که در مبارزه با بيماري هائي مانند آرتريت سودمند ند. اين يافته ها نشان مي دهد نوشيدن يک ليوان آب پرتغال تازه در هر روز اثرات مفيدي بر سلامتي دارد. محققان با ازريابي اطلاعات بدست آمده از يک مطالعه انجام شده بر روي بيش از 25 هزار نفر بمنظور يافتن ارتباط بين ترکيبات کاروتنوئيد موجود در مواد غذائي و آرتريت ، دريافتند در يافت اين ترکيبات در بيماراني که التهاب ناشي از آرتريت در آنها افزايش يافته بود ، 40% کمتر از کساني بود که التهابات مشابه را نداشتند. همچنين مشخص شد ويتامين "سي" عامل مهمي در اين مورد محسوب مي شود.